لخته های خونی
درمان کیست تخمدان .درمان طاسی .درمان عفونت های کلیوی ومثانه صددرصدگیاهی وصددرصدتضمینی

آمار مطالب

کل مطالب : 168
کل نظرات : 32

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 68

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 95
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 95
بازدید ماه : 749
بازدید سال : 3015
بازدید کلی : 47199

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت تولیدوپخش عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی و آدرس kakamani-2.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صابر
تاریخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391
نظرات

 لخته های خونی

لخته های خونی

بجز كلسترول كه بـراي کلیه افراد بخصوص افـراد بــالاي 40 سال خطر مهمی بشمار ميرود، بیماری ديگري بنام لخته هاي خوني جان بسیاری را تهدید می کند. لخته هاي خوني كـه باعث انسداد رگهـاي اصلي بدن مي گردنـد، مي تواند بسيار دردنـاك شده و در موارد بسیار حاد منجر بـه مـرگ گـردنـد.
ماهيت لخته هاي خوني
بـطور عـادي وقتي قسمتي از بدن شما بريده مي شـود، خـون بـراي بـستـن زخـم لـخته شـده و جهت جلوگيري از بروز عفونت پوسته اي ايجاد ميگردد که این کار به وسیله ویتامین کا (k) در بدن صورت می پذیرد . با اين حال، در برخي از موارد خون منعقد شده در درون رگـها تـشكيـل می شود و شـرايطـي بـه نـام "تـشـكيـل عمـقي لخته خـون در عـروق" (VDT) را پديد مي آورد. نه تنها اين لخته هاي خوني مي توانند باعث محدوديت جريان خون در رگها شوند، بلكه ممكن است بـدرون دستگاههای حیاتی قلب مانند قلب، شــش ها و مغز نيز نفوذ نمايند و حیات این دستگاهها را به اختلال اندازند. اين حالت مي تواند خطرناك بوده و درمواردي منجر به مرگ گردد.
محل هاي تشكيل لخته هاي خوني 
لخته و به عبارتی غلظت خون در بسیاری از قسمتهای بدن می تواند بیماری ایجاد کند اما، متداولترين لخته هاي خوني در رگها و حتی مویرگهای قلب و در پاها ايجاد شده و نيز مـمـكن اسـت رگهاي دستها و لگن خاصره را نيز مسدود نمايند. بندرت، و بخصوص در كودكانـي كه دچـار امراض كم آبي هسـتــند، لخته هاي خوني ميتوانند رگهاي كليه را نيز مسدود كنند.
علائم بيماري 
يـك لخته خوني ميتواند بطور جزئي و يا كلي باعث انسداد جريان خون در رگ شـود. در هر حـال در آن بخش التهاب ايجاد ميگردد. علائمي مانند تورم، سوزش کف پاها، تار شدن دید پس از نشستن زیاد در جایی هنگام برخاستن، داغ شدن سر، سوزش کف پاها و بخصوص در هنگام خواب، خشک شدن دهان، زرد شدن و یا تغییر رنگ سفیدی چشم از حالت طبیعی، افزايش تدريجي درد، احساس درد شديد هنـگام خـم نـمودن موضـع، گـرفـتـگي عضلاني در پاها، گرمي پوست در نزديكي لخته خون و رنگ پريدگي ميتوانند نشانه اين بيماري باشند.
عوامل بيماري 
فاكتورهاي زيادي از قبيـل عـدم فعاليت جسماني و عوامل ژنتيكي در ايجاد عارضه لخته هاي خوني دخيل هستند. متداول ترين عوامل و فاكتورها عبارتند از:
1- مصرف مواد غذایی و شیمیائی مانند روغنهای نباتی چه مایع و چه جامد، مصرف زیاد داروهای شیمیائی.
2- استفاده نکردن و دوری از رژیم ها و غذاهای طبیعی مانند سبزیجات، میوه جات، روغن، کره، لبنیات و مواد غذایی حیوانی که پرهیز از این موارد در دراز مدت بر بدن انسان اثرات سوء بسیاری دارد.
البته کسانی که دچار بیماریهای خونی مانند قند خون، چربی خون (دیابت)، فشار خون هستند به آنها پیشنهاد استفاده از روغن گاوی را می کنیم زیرا از روغن های گوسفندی سبک تر می باشند و راحتتر هضم می شوند، اما روغن گاوی را هم کمتر مصرف کنند و غذاهای خود را زیاد چرب نکنند.
3- عدم فعاليت جسماني بلندمدت، مانند نشستن زیاد در پشت میز يا خوابيدن طولاني در تخت خواب بدليل بيماري. 
4 - عمل هاي جراحي، مخصوصا در استخوان و قلب. 
5- آسيبهاي بدني، مانند شكستگي پا و لگن 
6- چاقي مفرط 
7- سرطان 
8- اختلالات ژنتيكي در رابطه با لختگي خون 
9- صدمات رگهاي خوني و ايجاد تغييرات غير طبيعي در فشار خون
افرادي كه در خطر ابتلا قرار دارند 
همانگونه كه در بالا ذکر کردیم علائم بيماري نشان ميدهد، افرادي كه رژیمها، غذاها و داروهای شیمیایی را برای خود اختیار کرده اند و یا داراي سبك زندگي بي تـحرك بوده و يا اكـثـرا در حال سفر هستند، بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند. كساني كه بيش از حد چاق مي باشند و يـا سابقه بيماري قلبي يـا سرطان دارنـد نـيـز احـتمال مبتلا شدنشان زياد است.
صـرف نظر از جنـسيت، تـقـريبا از هر 1000 نفر دو نفر به بيماري تشكيل لخته هاي حـاد خون در عروق دچار ميشوند. با اين حال احتمال ايجاد مجدد لـخته هاي خوني در مردان بيشتر از زنان است. يك مطالعه دانشگاهي نشان داد كه 20 درصد از مردانـي كه داراي لخته خوني بودند، در بخش ديگري از بدنشان نيز به اين عارضه مبتلا شـدنـد. احـتـمـال ايجاد لخته هاي خوني مكرر در مردان سه برابر مقدار آن در زنان است. 
روشهاي درمان
استفاده از گیاهانی که ترقیق کننده خون هستند مانند کاسنی، ریشه کاسنی، تخم کاسنی، سبزی تره، همچنین مصرف عرق کاسنی هم برای این کار مفید می باشد.
مصرف شربت راوند نیز برای درمان لخته های خونی بسیار مفید می باشد زیرا این شربت علاوه بر این که عصاره کاسنی در آن می باشد شامل عرق گیاهان دیگری نیز می باشد که با مخلوط شدن چند عرق گیاهی اثرات مفید بسیار دیگری هم بر روی بدن خواهد گذارد.
ذکر این نکته به جاست که قبل از درمان ابتدا باید از هرگونه دارو و غذاهای شیمیائی مخصوصا روغن نباتی چه مایع و چه جامد پرهیز کرد.
ميزان خطرناكي
احتمال اينكه لخته هاي خوني بخصوص زماني كه پايين زانو قرار دارند، يـك تحديد جدي براي زندگي محسوب گردد کمتر از زمانی است که این بیماری در بالای زانو پیدا شود زیرا در این هنگام ميتوانند از جاي خـود حـركت كـرده و يـكـي از رگـهـاي اصـلي قلب، ششها يا مغز را مسدود كنند. به اين حـالت "آمبلي" گـفـته شــده و ممكن است باعث سكته و يا حملات قلبي گردد. معمولا بدترين عوارض لخته خوني، ايجاد صدمات بافتي ميباشد.
روش پيشگيري
بهترين راه پيشگيري از انسداد رگها و ايجاد لخته هاي خوني، داشتن يك سـبك زندگي سالم و فعال است. اگر مجبوريد مرتبا به مسافرت برويد و يا شغل شما بــگونه است كه بايد مدتهاي طـولاني روي صنـدلـي بنشينيد، پاهايتـان را حـركت داده، مـحـل خـود را در صندلي عوض كرده و براي جلوگيري از ايجاد لخته هـاي خـوني مـرتـب از سـر جـاي خود بلند شويد. همچنين وزن خود را متعادل نگهداشته، لباسهاي گشاد پوشيده و به مقدار زياد آب بنوشيد و از سبزیجات، میوه جات و عرقیجات گیاهی در رژیم های غذایی استفاده نمایید.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید :
خـون بــه عضلاتتان مواد غذايي رسانده، اكسيژن بدنتان را تامين نموده و شـمـا را گـرم نـگه مي دارد. يك لخـته خوني اين سيستم منظم را مختـل كـرده و شـمـا را در مـعـرض صدمات جدي قرار مي دهد. با رعايت اندكي از مسائل پيشگيرانه، مي توانيد سلامتي خود را از اين خطر دور كنيد.


تعداد بازدید از این مطلب: 1427
برچسب‌ها: لخته های خونی , خون ,
موضوعات مرتبط: رگ های بدن وشناخت خون , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ تولبد عرقیات و محصولات دارویی گیاهی کاکامانی خوش آمدید.این وبلاگ برای درمان گیاهی بسیاری از بیماری ها میباشد.منتظر نظرات وسوالات شما دوستان عزیز هستیم.با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود