انواع سردرد در خانم ها
درمان کیست تخمدان .درمان طاسی .درمان عفونت های کلیوی ومثانه صددرصدگیاهی وصددرصدتضمینی

آمار مطالب

کل مطالب : 168
کل نظرات : 32

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 68

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 82
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 736
بازدید سال : 3002
بازدید کلی : 47186

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت تولیدوپخش عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی و آدرس kakamani-2.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صابر
تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391
نظرات

 حتماً براي شما هم جالب است كه بدانيد بقراط پزشك يوناني قرن پنجم قبل از ميلاد ، اولين فردي بود كه در مورد ميگرن نظر خود را ارايه نمود. هر چند در آن زمان، برخي افراد تصور مي كردند كه اين درد نشانه خاصي است تا اين كه نشانه يك بيماري باشد! دانشمندان به مرور پديده هاي بيولوژيكي ميگرن را كشف كرده و ماهيت آن را روشن نموده اند. مهم ترين كشف علمي در طي سه دهه گذشته اين است كه سردرد در اثر مكانيزم بيولوژيكي غير طبيعي به وجود مي آيد ودر اشخاص مبتلا كه علت مشخصي براي دردشان وجود ندارد ، ممكن است ارثي باشد كه معمولاً در اثر يك عامل بيروني فعال مي شود . البته علاوه بر وراثت ، عوامل ديگري نيز در بروز سردرد نقش دارد.
سردرد نشان دهنده وجود يك عامل غير طبيعي در بدن است . طبق تحقيقات انجام شده، يكي از دلايل بروزسردرد ، ماده "سروتونين" است ؛ طبق اظهار نظر محققان اين تحقيق ، سروتونين بنا به دلايل نامشخص ، رگ هاي خوني مغز را مي پوشاند و موجب تنگ شدن آن ها مي شود. اين موضوع موجب كم شدن سروتونين خون ، تنگي رگ ها و نهايتاً بروز سردرد مي شود . البته مواد شيميايي ديگري نيز در مغز وجود دارند كه بر اساس مطالعات انجام شده در بروز سردرد نقش دارد. همان طور كه گفته شد عوامل مختلفي در بروزسردرد مؤثر است . به طور مثال عوامل هورموني در زنان ، آن ها را نسبت به ابتلا به سردرد مستعد مي سازد .
سازمان بين المللي سردرد ، تمام انواع سردردها را به دو دسته " سردرد اوليه" و " سردردثانويه" تقسيم كرده است .
اكثر انواع سردرد از نوع سردردهاي اوليه است كه معمولاً علت آن مشخص نيست . سردردهاي ثانويه كه در موارد كمتري بروز مي كند قابل تشخيص بوده و ممكن است خوش خيم يا بدخيم باشد.
سردردها به دو نوع حاد و مزمن دسته بندي مي شوند ؛ در انواع حاد آن ، فرد مبتلا كاملاً درمان مي شود ولي در موارد ابتلا به سردردهاي مزمن ، فرد مدت ها درد را احساس مي كند و به مرور با تغيير تعداد دفعات و مدت آن مواجه مي گردد. اين نوع سردرد محدوديت سني ، جنسيت نژاد و... نداشته واحتمال بروز آن در هر فردي حتي كودكان وجود دارد . سردرد در افراد با درجات مختلف بروز مي كند.
همان طور كه پيش تر گفته شد عوامل زيادي در بروز سردرد نقش دارند كه در زير به برخي از آن ها اشاره مي شود.
ـ فشارخون بالا 
ـ بيماري هاي سينوسي 
ـ حساسيت 
ـ اختلالات هورموني 
ـ فعاليت بدني 
ـ تب 
ـ مسموميت با منوكسيد كربن 
ـ‌از بين رفتن آب بدن 
ـ مصرف برخي از داروها 
ـ عيوب انكساري
ـ ضربه 
ـ التهاب موقتي سرخرگ 
ـ مننژيت 
ـ پارگي رگ 
ـ‌سكته
ـ‌تومور مغزي 
كه البته 4 مورد آخر از جمله عوامل بروز سردردهايي مي شود كه سلامت فرد را تهديد مي كند.
شروع سردرد در همه افراد يكسان نيست . تشخيص عامل مؤثر در بروز سردرد ، مي تواند در بهبود و درمان فرد بسيار مؤثر باشد.
گاهي اوقات فرد با قرارگرفتن در معرض عوامل محيطي و يا مصرف برخي از مواد غذاي حساسيت زا و داروهاي خاص ، و يا در اثر برخي از عادت هاي نادرست در زندگي فردي به سردرد دچار مي شود. دراين بين به اثبات رسيده است نوع تغذيه و فشارهاي روحي ـ رواني نقش مؤثري دربروز سردرد دارد.
ازجمله عوامل شايع در بروز سردرد مي توان به موارد زير اشاره نمود:
ـ عوامل محيطي مانند آلودگي هوا ، صداهاي بلند ، بوي تند‌، تغييرات آب و هوايي و ارتفاع زياد.
ـ عوامل تغذيه اي از جمله كمبود برخي ويتامين ها و املاح معدني و كاهش قند خون و مصرف برخي از مواد غذايي از جمله شكلات ، كافئين ، مركبات ، ميوه هاي مغزدار ، پياز ،قندهاي مصنوعي و نمك .
ـ مصرف برخي داروها مانند انواع مسكن ، داروهاي ضد احتقان ، برخي داروهاي قلب و.. .
پرواضح است كه دوري از عوامل مؤثر در بروز سردرد در جلوگيري از ابتلا به آن نقش مهمي دارد .

ميگرن در خانم ها 
 

از آن جا كه خانم ها بيش از آقايان در معرض فشار عصبي قرار مي گيرند لذا بيش از آقايان نيز مستعد ابتلا به انواع سردرد مي باشند . همچنين تغييرات هورموني در خانم ها احتمال ابتلا به سردرد را در آن ها افزايش مي دهد . طبق مطالعات انجام شده تا قبل از سن بلوغ پسران بيش از دختران و پس از آن دختران بيش از پسران به سردرد دچار مي شوند؛ چه در هنگام بلوغ دختران تغييرات هورموني ونوسانات استروژن وجود دارد.
شايد بتوان گفت شايع ترين عامل شروع سردرد در خانم ها شروع قاعدگي است . اين سردردها در طي زمان قاعدگي بروز مي كند. سردرد قبل از قاعدگي ، دردي است كه از سه هفته تا هفت روز مانده به قاعدگي بروز مي كند و با شروع قاعدگي بهتر شده و يا به كلي رفع مي گردد.
خانم هاي مبتلا به سردرد قاعدگي ، از يك هفته يا بيشتر پيش از شروع قاعدگي ، در تمام طول خونريزي و گاهي چند روز بعد از اتمام آن نيز از سردرد رنج مي برند.
نوسانات هورموني موجب اتساع و گشاد شدن رگ ها مي شود. لذا بهتراست درمان سردردهاي قاعدگي پيش از شروع قاعدگي آغاز گردد.
به اثبات رسيده است دوري از عوامل مؤثر در بروز سردرد، رژيم غذايي مناسب ، انجام حركات ورزشي مناسب و دوري از عوامل استرس زا در جلوگيري از سردرد تأثير زيادي دارد.
در دوران بارداري برخي خانم هاي مستعد و يا داراي سابقه سردرد ، با بروز و تشديد آن مواجه مي گردند.
از آن جا كه در دوران بارداري خوردن بعضي از داروها ممنوع بوده و يا بايد با احتياط مصرف شود ، وضعيت فرد را بدتر مي كند. البته در اكثر خانم ها بعد از گذشت 2 تا 3 ماه از بارداري ، درد كاهش يافته و يا به طور كامل رفع مي گردد.
برخي از خانم ها هم پس از زايمان با سردرد مواجه مي گردند كه مدت آن در خانم ها متغير است .
البته بارداري در برخي خانم ها موجب افزايش و در عده اي ديگر موجب كاهش سردرد مي شود! البته علت اصلي آن هنوز به طور قطع مشخص نشده است . به همين دليل توصيه مي شود در صورت سابقه سردرد قبل از اقدام به بارداري حتماً با يك متخصص مشورت نماييد.
گاهي نيز در دوران پيش از يائسگي خانم ها به سردرد دچار مي شوند. در اين دوران كه اغلب 2 يا 3 سال طول مي كشد ، تغييرات بيولوژيكي و هورموني در بدن رخ مي دهد كه در اثر آن، ميزان استروژن بدن كاهش يافته و تثبيت مي شود.در اين شرايط خانم ها با علايمي هم چون گر گرفتگي و... مواجه مي گردند.
البته اغلب ديده شده خانم ها با گذراندن اين دوران با كاهش درد و يا بهبودي كامل مواجه مي شوند.

كنترل سردرد
 

متخصصان معتقدند بر خلاف نظر برخي افراد ، فعاليت هاي بدني منظم در كاهش درد بسيار مؤثر است . البته لازم است تمرينات ورزشي به طور روزانه و طبق يك برنامه ريزي مناسب و پيوسته انجام شوند و در صورت وجود شرايطي خاص حتماً قبل از ورزش با پزشك مشورت شود.
مردان بالاي 40 سال و زنان بالاي 50 سال لازم است قبل از ورزش با پزشك خود مشورت نماييد . 
هم چنين در شرايطي كه فرد به بيماري هاي قلبي ، كليوي ، ديابت ، فشار خون بالا و تنگي تنفس مواجه است مشورت با پزشك بيش از پيش ضروري است .


تعداد بازدید از این مطلب: 1242
موضوعات مرتبط: سردردو انواع ان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ تولبد عرقیات و محصولات دارویی گیاهی کاکامانی خوش آمدید.این وبلاگ برای درمان گیاهی بسیاری از بیماری ها میباشد.منتظر نظرات وسوالات شما دوستان عزیز هستیم.با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود